„Jak być sobą. Wizerunek kobiet i mężczyzn we współczesnym świecie”
Cel: Zwiększenie akceptacji siebie w wyniku poznania ograniczających nas przekonań i narzuconych stereotypów związanych z własną płcią.
Uczestnicy zajęć, dzięki poznaniu ograniczeń kulturowych, zwiększają swoją efektywność osobistą w relacjach z innymi oraz podwyższają swoje poczucie wartości. Dzięki temu lepiej wyrażają siebie i swoje pragnienia, co przyczynia się do poprawy ich funkcjonowania.
Zakres merytoryczny:
- Genderowy model kobiety i mężczyzny
- Ograniczające przekonania i jak sobie z nimi radzić
- Sposoby realizacji siebie
- Akceptacja siebie i wychodzenie poza wzorce ról płciowych
- Płeć mózgu a komunikacja
„Budowanie pozytywnych relacji z innymi”
Cel: Poprawa umiejętności rozmowy i wzbudzania sympatii w relacji z rówieśnikami, nauczycielami, rodzicami i dorosłymi.
Uczestnicy zajęć uczą się budować pozytywne relacje z otoczeniem, co przyczynia się do zmniejszenia konfliktów oraz zwiększenia skuteczności osobistej w relacjach z rówieśnikami i osobami dorosłymi. Dodatkową wartością jest uświadomienie uczestnikom roli norm kulturowych, co zmniejsza negatywne zachowania społeczne.
Zakres merytoryczny
- Komunikacja jako proces
- Uśmiech jako narzędzie wzbudzania sympatii
- Metody odzwierciedlania i budowania relacji
- Efekt aureoli i inne metody wywierania pozytywnego wpływu
- Samospełniająca się przepowiednia i efekt pierwszeństwa w relacjach z innymi
- Magiczne słowa: „przepraszam”, „proszę”, „dziękuję”
„Świadomość własnych wartości i etyka w relacjach”
Cel: Uświadomienie własnych wartości życiowych w celu poprawy jakości życia i relacji z innymi.
Uczestnicy zajęć uświadamiają sobie rolę wartości w życiu i wpływ jaki mają własne przekonania na relacje z innymi. Efektem zajęć jest zwiększenie poziomu tolerancji w stosunku do innych osób, poprawa umiejętności zarządzania priorytetami oraz rozwój współpracy w grupie.
Zakres merytoryczny:
- Źródła zasad i praw w naszym życiu
- Indywidualna hierarchia wartości
- Decyzje a moja etyka – jak łatwiej żyć
- Wartości innych a relacje
- Priorytety a umiejętność zarządzania czasem
„Komunikacja i sposoby radzenia sobie z konfliktem”
Cel: Poznanie metod radzenia sobie z konfliktem oraz wypracowanie umiejętności efektywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
Uczestnicy zajęć konfrontują się z naturą konfliktu, uświadamiają sobie, jak konflikt wpływa na relacje z innymi, oraz trenują postawy, dzięki którym mogą wykorzystać konflikt do budowania pozytywnych działań, sprzyjających rozwojowi własnemu i innych.
Zakres merytoryczny:
- Anatomia konfliktu
- Metody rozwiązywania konfliktu
- Współpraca i sposoby jej wypracowania
- Diagnoza własnej strategii rozwiązywania sytuacji konfliktowej
- Konflikt a negocjacje – rzecz o komunikacji
„Tak cie widzą jak o sobie myślisz – pozytywna prezentacja siebie w trudnych sytuacjach życiowych”
Cel: Zwiększenie skuteczności w radzeniu sobie w kontaktach interpersonalnych utrudnionych przez czynniki emocjonalne.
Uczestnicy zajęć́ rozwijają̨ swoje umiejętności w zakresie prezentowania siebie, rozpoznawania swoich stanów emocjonalnych oraz dialogu wewnętrznego, sabotującego działania rozwojowe. Uczą się komunikacji między rówieśnikami i z dorosłymi, a także wyzbywają się̨ ograniczeń́ związanych z negatywnymi wpływami osób trzecich. Dodatkową wartością̨ udziału w zajęciach jest uzyskanie wsparcia w zakresie wyboru dalszej drogi życiowej oraz pracy z innymi ludźmi.
Zakres merytoryczny:
- Autoprezentacja czyli prezentacja siebie
- Samokoncept kluczem do rozwoju swojej wartości
- Mój wewnętrzny monolog Rodzic-Dorosły-Dziecko
- Pozycje życiowe a budowanie relacji z otoczeniem
- Komunikacja jako transakcje wymiany „głasków”
- Dostosowanie formy autoprezentacji do sytuacji i odbiorcy
- Komunikat „Ja” i wyrażanie uczuć
Czas trwania: 5-6 godzin zegarowych każdy temat
Prowadzący: Błażej Bednarski – trener kompetencji, doradca zawodowy
Cena: 1200 zł brutto za zorganizowaną grupę do 15 osób lub 120 zł od osoby
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, aktywizującą̨ wszystkich uczestników. Do technik używanych podczas treningu należą: ćwiczenia symulacyjne, praca w zespołach zadaniowych, analizy przypadków, prezentacje uczestników, gry szkoleniowe. Rezultaty ćwiczeń́ są każdorazowo komentowane przez trenera i grupę̨ w celu przekazania informacji zwrotnej, a krótkie wykłady – wstępem do ćwiczeń́ lub komentarzem udzielanym po nich.