Strategia Walt’a Disney’a

disney2 FE

Walt Disney był wizjonerem, świetnym przedsiębiorcą i twórcą filmów dla dzieci i nie tylko. Rozwiązywał on swoje problemy w dość specyficzny sposób. Sposób ten nazywany jest strategią Disneya i polega na patrzeniu na problemy z 3 punktów widzenia: Marzyciela, Realisty i Krytyka.

Strategia ta jest bardzo prosta w użyciu i chętnie wykorzystywana przez kardy zarządzające w wielkich korporacjach. Korzystając z niej można wygenerować rewelacje pomysły do rozwoju strategi firmy lub działów w nowych nieodkrytych do tej pory kierunkach a także rozwiązywać trudności w życiu osobistym i zawodowym.

 

By wykorzystać metodę Disneya należy wybrać temat lub problem  a potem podążać za poniższymi wskazówkami:

Marzyciel

Usiądź wygodnie w miejscu, w którym dobrze się czujesz, jesteś zrelaksowany, (np. fotel, kanapa w pokoju dziennym). Zacznij marzyć. Zapisuj (rysuj) marzenia na papierze.

Pytania pomocnicze:

  1. O czym marzę?
  2. Co chciałbym osiągnąć?
  3. Co chciałbym osiągnąć, gdyby wszystko było możliwe?
  4. Jaka sytuacja przekroczyłaby moje najśmielsze marzenia?
  5. Jakbym się czuł w tej sytuacji? Co ona by mi dała?
  6. Jakbym się wtedy zachowywał? Co by spowodowało, że się tak zachowuję?
  7. Jakimi umiejętnościami bym wtedy dysponował? Co by sprawiło, żebym miał te umiejętności?
  8. Jakie bym musiał mieć przekonania, wartości, żeby marzenie się spełniło?
  9. Kim będę gdy marzenie się spełni, gdy osiągnę cel?
  10. Dla jakiej idei chcę osiągnąć cel?

Realista

Zmień miejsce. Najlepiej przejdź do innego pokoju. Usiądź wygodnie w pozycji do pracy w miejscu, w którym zazwyczaj pracujesz np. przy biurku, w swoim gabinecie, itp. Patrząc na opis marzenia myśl jak realista. Rób konkretne notatki, zapisuj myśli realisty.

Pytania pomocnicze:

  1. Czego potrzeba do realizacji tego projektu?
  2. Ile godzin pracy? Jakiej pracy?
  3. Jakie mam zasoby, możliwości a jakie będę potrzebował?
  4. Co konkretnie musi się stać, aby marzenie się ziściło?
  5. Co muszę wykonać? W jakim terminie?

Krytyk

Zmień miejsce. Znów przejdź do innego pomieszczenia. Smutnego, ponurego z ciemnymi kolorami. Takiego, w którym łatwo Ci się krytykuje pomysły. Zacznij krytykować notatki Realisty, nigdy Marzyciela!

However, if you buy buy an essays one of our model answers and use it as a learning aid, it’s no different from using journals, newspaper articles, question-and-answ

People like http://fedalis.com/ to buy essays only from http://flipoutgames.com/ the top rated service and we can assure you that we are the top.

Pytania pomocnicze:

  1. Co się tu może nie udać?
  2. Czego brakuje?
  3. czym zapomniałem?
  4. Kto może się na to nie zgodzić?
  5. Jakie części projektu mogą zawieść?

Po przejściu kolejno 3 etapów, wróć ze zmodyfikowanym celem (bądź planem) do pozycji marzyciela. Jak można ten cel zrealizować? Jakie śmiałe marzenia wyeliminują wady wskazane przez Krytyka? Potem przejdź do pozycji Realisty. Masz gotowy pomysł. Możesz go teraz zastosować, lub przejść jeszcze raz przez strategię Disney’a.

Metoda ta jest często stosowana i wykorzystywana w biznesie. Wiele szkoleń i sesji coachingowych wykorzystuje jej potencjał do rozwijania pomysłów czy też do rozwiązywania problemów. Powszechność jej stosowania jest coraz większa we współczesnym świecie biznesu.

  • Marzyciel – to spontaniczne dziecko, robi wszystko, myśli że wszystko da się zrobić, żyje często w bajkowym świecie.
  • Realista – to dorosły – rzetelny, obiektywny, spokojny, opanowany.
  • Krytyk – to krytyczny rodzic – tego ci nie wolno, na to nie pozwalam, to zrobisz jak dorośniesz, na to moje zasady nie pozwalają, w tej sytuacji za dużo wydasz. Po prostu wymyśla ciągle zasady i wymusza ich przestrzegania. Jest on służbistą nastawionym na przestrzeganie zasad, które wymyśla jako najmądrzejszy człowiek świata.